Přiznám se, že jsem si občas při prohlížení nových titulů z Nakladatelství AMU říkala, že tam asi smysl pro humor moc nemají. Jenže v loňském roce se prokázal opak. 

Vyšlo první vydání knihy Pitch it!, která polechtá bránici nejednomu produkčnímu laikovi. Hned na úvod nám v předmluvě Dieter Kosslick defi nuje onen legrační termín pitch slovy: „všechno je pitch“. A pak už po dvoustraně s ilustrací velkého třesku navazuje autorka Sibylle Kurzová.

Takže když chcete správně pitchovat, musíte si najít nějakou ideu a vybrat si vhodného partnera. Ale než se stane, že X meets Y, je dobré (ne-li nezbytné) prostudovat i kapitoly Jak se prezentují velké city, Velké mlčení a Nácvik úsměvu. A pak se už můžete bez obav věnovat pitchingu = důslednému vývoji vašeho projektu.

Na konec, už jen proto, že držíte v ruce právě tenhle časopis a ne třeba Ženu a život, nalistujte v Pitch it! také stranu 111, kde se nachází kapitolka s názvem Kritika je snídaně šampiónů. Je fakt, že vysmívat se cizímu slovu „pitch“ jen proto, že se v češtině čte „pič“, není důkazem inteligence ani vyspělosti.

Ale kdo se občas neuchýlí k takovým primitivním žertíkům, ať po mně první hodí Hybrisem. A já už přestanu pičovat a půjdu dělat něco pořádného.